Thursday, April 20, 2006

Tisdag: Lämnandet...


02_PICT0018
Originally uploaded by Weirdigge.
Tisdag....igen
Idag var det dax att åka hem...trist, men allting som är bra har ett slut.
Vi skulle gå upp kl 0500 för att hinna med att plocka i ordning edt sista, äta frukost mm
Nu väckte Erika oss 05:50 eftersom jag tydligen varit lite trött och stängt av väckarklockan i sömnen...har hänt förr.
Nu blev det lite brottom och jag var trött som sjutton, kom ju inte isäng förräns vid 1-1:30 tiden på natten. Duscha fixa dona och sedan åka. Jag hann iallafal med att ta några kort på huset invändigt men de blev inge bra.

Otroligt vad dyrt med hus. Ett litet hus på kanske 100Kvm kostar
som ett hus i Stockholmstrakten men i dollar, om ett hus kostar 2-6miljoner kroner i Stockholm så kan huset kosta så i dollar i San Francisco. Otroligt.

Resan hem gick utan probem. På hitvägen hade jag ju duktig huvudvärk i ca 20timmar men nu gick det mycket bättre. Vi hade ju två mellan landningar, en i Minneapolis/st Paul och en i Amsterdam. I Minneapolis så gick vi till det anslutande planet direkt, ingen väntetid även om det skulle ha varit en timma. Däremot i Amsterdam hade vi lite tid över så vi åt en frukost smörgås och tittade lite i affärer, det var naturligtvis dyrt och de hade inte så nya modeller på kameror som de hade i Fishermans Wharf i San Francisco ;)

När vi klivit ombord på planet till Stockholm så somnade jag direkt, jag vaknade när vi lyfte men somnade direkt. Jag vaknade inte förräns de annonserade ut att vi skulle landa i stockholm, skönt men vaf-n jag missade ju smörgåsen på planet!!

Resan hem gick utan större problem. Vi behövde bara fylla på vatten i bilen 1 gång och det var i hummelsta. När jag kommer hem skall jag packa upp LCD-monitorn och se om den klarade flygresan och så blir det nog att fika lite med mina föräldrar.

Denna resa kan rekomenderas gott folk. Det var några saker som missades.
Coit tower, Fry's var stängt, Äta fisk i fishermans wharf. Sedan kunde man ha åkt över till Oakland och tittat samt tagit en längre trip till t.ex. Grand Canyon och/eller Sequoia National Park men som man säger på amerkanska "There is only so much time to do things".

Ett tips till de som skall åka till San Francisco är att man skall ha tränat på att gå en hel del för det är hyggligt arbetsamt att gå i backarna. Den enda serpetinvägen är den som är ett kvarter lång på Lombard street annars så har det byggt raka vägar rakt upp för kullarna och en del är så branta att trottoarerna har trappsteg istället för att vara släta.

Ha det så bra. Vill ni fråga något så kan ni maila mig på min adress som ni redan har.
./Mvh Fredrick

No comments: